Henning Fries, Port Captain for Scandinavian Auto Logistics, inspecting cargo on a Mafi-Trailer beside a Grimaldi Lines ship.

”Godsenheder fragtes på samme mafi trailer direkte fra Esbjerg Havn og til slutdestinationen i Australien, New Zealand, Kina eller Syd Korea.” Siger Henning Fries, Sales Manager, Niels Winther Liner Agencies.

Direkte Break-Bulk og RO/RO sejlruter fra Danmark til Australien, New Zealand, Kina og Syd Korea

Der er 2-3 afgange om måneden fra Esbjerg til Kina, 1 månedlig afgang til Syd Korea og 1 månedlig afgang til Australien og New Zealand.

De nye søfartsdestinationer er tilføjet, som en konsekvens af ændringer i bilproducenternes supply chain, i løbet af 2022. Efterspørgslen på elektriske biler produceret i østen er steget markant i Europa, og det har sendt Grimaldi Lines skibe mod øst og tilføjet yderligere to kontinenter til deres netværk. Der er p.t. 12 skibe fast på Asien og Australien servicen. Grimaldi Lines transporterer ikke kun biler på den nye service, men også Break-Bulk, projekt gods og High & Heavy rolling units – op til 150 tons pr. RO/RO High & Heavy enhed.

”Der er flere store fordele ved at benytte sig af Grimaldi Lines. F.eks. den direkte motorvej til Esbjerg Havn der bevirker at vi, til forskel fra andre rederier, ingen kødannelse oplever. Godset kan på ganske kort tid lastes på en mafi trailer og køres ombord. Tidligere er større transporter traditionelt blevet fragtet via de tyske motorveje til de store tyske havne. En proces som ofte har resulteret i forsinkelser, da der kræves særlige tilladelser til at transportere godset på de tyske motorveje.” siger Henning Fries, Sales Manager, Niels Winther Liner Agencies.

Grimaldi Lines anløb Esbjerg Havn første gang i marts 1998, med deres store multi-purpose skibe.

Skibene sejler fortsat mellem Nordeuropa og Middelhavet. Ombord på skibene fragtes nye biler, container gods, rullende køretøjer og projekt gods lastet på mafi trailer.

”De direkte sejlruter betyder, at godset forbliver på samme mafi trailer indtil skibet anløber modtagerhavnen, på et af de 6 kontinenter vi nu servicerer. Transportskader mindskes, når det ikke skal læsses om, og kunden skal kun udfærdige ét sæt fragtpapirer og kun samarbejde med ét rederi. Dét er en fordel for alle.” Slutter Henning Fries.

I 25 år har Grimaldi Lines og Niels Winther tilbudt skræddersyede transportløsninger til deres kunder. Først på sejlruter mellem de fire kontinenter; Europa, Nordamerika, Sydamerika og Afrika – men fremadrettet altså også til Asien og Australien. En service der nu dækker seks kontinenter.

Niels Winther Liner Agencies har kontorer i både Esbjerg og København og har 12 ansatte.

Læs videre her:

Søfart.dk

Transporttidende.com